Under flera årtionden har GROHE varit hängivna våra varumärkesvärderingar; teknik, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa illustrerar allt GROHEs engagemang för att skapa fantastiska upplevelser och att alltid leverera "Pure Freude an Wasser".
Med produktions-, innovations- och designanläggningar i Tyskland är GROHE stolta över märket "Made in Germany". Alla GROHEs fabriker använder sig av hög precisionsteknik i produktion för att säkerställa överensstämmelse med den konsekvent höga GROHE-standarden. Därför kan GROHE försäkra dig om att produkterna uppfyller de mest kompromisslösa kraven på hantverk och funktionalitet. Läs mer...
Spara vatten. Spara energi. Spara på resurser. Så omständigt och tråkigt det låter! Dock bevisar många av GROHEs banbrytande teknologier att ett praktiskt sinne för ansvar kan vara uppfriskande - inte bara för miljön utan även för dig.
I dagens tidsanda, skulle någon fortfarande tillåta att litervis av oanvänt vatten ansvarslöst rinner ned i avloppsbrunnen under tiden du borstar tänderna? Idag är vår medvetenhet om värdet av denna dyrbara resurs alltför stor.
Endast tre procent av vattnet på jorden är drickbart. För GROHE är det medvetna och ekonomiska användandet av vatten inte bara en utmaning utan även en stor njutning. Det är därför vi satsar all vår innovativa känsla till att skapa hållbara system. Till exempel har vår GROHE EcoJoy™ teknologi länge varit en självklar del i många av våra armatur och duschar. Det hjälper till med att spara upp till 68 procent av det användna vattnet - och lever därmed sannerligen upp till sitt namn.
Självklart är det inte bara i badrummet utan även i köket som GROHE förvandlar aktiv ekomedvetenhet till komfort och bekvämlighet som ditt samvete kan leva med. Nu kan du till exempel slappna av och njuta av lyxen av rinnande kokande vatten direkt från kökskranen. Tack vare GROHE Red® behöver du mindre energi än när du hettar upp vatten på det traditionella sättet. Och med GROHE Blue® är du ständigt bortskämd med att kunna välja mellan kallt bordsvatten utan kolsyra och uppfriskande kolsyrat vatten utan en billast med mineralvatten på flaska som behöver fraktas hem från affären. På det här sättet sparar du ännu mer energi i och med att du slipper bära hem dem.
GROHE WaterCare® är ett löfte som vi tillsammans med våra kunder har erlagt för att säkerställa framtiden för denna värdefulla naturresurs. För att lyckas med detta har GROHE tagit till många krafter.
Produkterna vi tar fram för våra kunder garanterar ekonomiskt användande av vatten och energi utan att kompromissa med komforten.
Badrum med WC eller urinoar står för cirka två tredjedelar av vattenkonsumtionen i privata hushåll. Så mycket som en tredjedel av vattenkonsumtionen spolas ned i toaletten. Modern sanitetsteknologi, som vår dubbelspolningsteknologi, hjälper till att spara på upp till 50% av vattnet.
GROHE EcoJoy™ teknologi hjälper oss att hålla vårt löfte - samtidigt som du njuter av vatten. Denna teknologi är redan inbyggd i många av våra armatur och duschar som standard. Det minimerar konsumtionen och maximerar bekvämligheten.
Allt från GROHE bär ett märke av enastående kvalitet.
Alla våra produkters komponenter, användarvänlighet och perfekta look utsätts för otaliga uthållighetstester – de tuffaste i branschen – och de måste klara sig med högsta betyg innan de släpps ut från våra fabriker.
GROHEs produkter får genomgå skoningslösa tester på våra testlaboratorier i Schwarzwald. Här utsätts våra kranar, duschar, termostater och alla andra komponenter för tester som simulerar 20 års daglig användning – med extra hårt vatten. Att vi både överträffar oss själva och internationella kvalitetsstandarder i samband med detta ger utdelning – vilket märks. GROHEs kvalitet går långt utöver en produkts normala livscykel och om produktionen av en viss produkt upphör finns reservdelar tillgängliga i minst tio år.
Dessutom glänser våra kranar, duschar och termostater i oberoende tester granskade av stränga bedömare. I ett hållbarhetstest genomfört av det tyska test- och inspektionsinstitutet TÜV SÜD vann GROHEs Eurodisc över nio andra prestigefulla konkurrenter. Detta tack vare GROHEs SilkMove®-teknik som säkerställer en ojämförligt smidig och enkel användning i alla våra ettgreppsblandare. I en undersökning genomförd av LGA Qualitest GmbH tog våra termostater Grohtherm 3000, 2000 och 1000 var och en förstaplatsen bland 17 termostater från europeiska tillverkare. Tack vare GROHE TurboStat® och GROHE CoolTouch® blev vår Grohtherm 3000 till och med totalvinnare med toppoäng i fyra kategorier.
Och eftersom vi själva är ganska stolta över våra prestationer vill vi även passa på att nämna att GROHEs fabrik i Hemer, Tyskland, var en av vinnarna i tävlingen ”Bästa fabrik”, arrangerad av den ledande affärstidskriften WirtschaftsWoche – för produktion och logistik, för kundfokus och innovation.
HemmaTema Sweden AB ingår i koncernen RTM Holding AB.